Me, Myself and I ute på äventyr

2014-05-31 @ 22:11:48
Idag har jag haft kvalitetstid deluxe. Gick upp rätt sent, skypade med Kristoffer och sedan gav jag mig ut i Madrid. Har en skoluppgift i Kultur & Idéhistoria om att analysera den spanska konstnären Joaquín Sorolla, så idag besökte jag hans gamla hus som nu fungerar som ett museum. Konst alltså, jag vet inte hur jag ska förhålla mig till det ibland. Otroligt intressant på många sätt och vis... i typ 10 minuter. Det tog inte lång tid att gå igenom stället så det var helt perfekt. Fann mig själv sitta i den fantastiska trädgården efteråt utanför och bara njuta. Gick sedan i min egen takt samtidigt som jag reflekterade över tiden som är kvar, det vill säga typ ingen tid alls. Känner mig fortfarande inte redo för Sverige och vet inte om jag någonsin kommer att bli det heller. Madrid och lilla Sanse är ett hem.  Har samma seperationsångest som jag hade i Januari när jag skulle lämna Svealand. (Ni där hemma, ta det inte personligt. Jag bara önskar att ni kunde flytta hit istället så att jag kunde stanna här, puss.)

Nu ska jag till Diversia och möta upp mis amigos, fånga dagen eller hur var det nu?

Då jag inte kan ladda in bilderna ifrån min kamera in på Ipaden så får det bli en bild på skorna jag råkade köpa mig inne på H&M, oooopsii



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0