29 dagar to go

2014-05-19 @ 16:21:04
Well hello there. JA, bloggen ekar tomt, jag vet. Det är väl mest jag själv som lär lida av det när jag inte har minnena nedskrivna senare i livet. Livet här nere är riktigt bra just nu. Den normala temperaturen har legat mellan 20-30 grader sedan början av april, men min uppfattningsförmåga säger mig att det snarare har varit 25-30 istället. Helt plötsligt är värme ingen exlusiv vara längre som en måste ta vara på till varje pris, utan att njuta av den i skuggan går minst lika bra, ingen stress - ingen press. 

Sedan sist jag skrev har vi haft långhelg i Madrid, som för min del mest innebar häst och fest, precis som det alltid borde vara. Har besökt den vackra nationalparken La Pedriza med skolan i syfte att studera berg och bada i 10-gradigt vatten. Spenderat en dag på Parque de Atracciones med Julia. Legat och solat på gymmet med Louise. Haft eurovisionmys. Följt Sveriges EU-val på internetavstånd och velat ta självmord pga de hjärtlösa högeridioterna, ja ni vet vilka nissar jag pratar om. Endast haft en dag med grov försovning. Druckit en och en annan drink. Uppskattat den spanska maten. Jag skulle kunna hålla på för evigt. När jag gick hem ifrån stallet igår, med peppmusik i öronen insåg jag att jag inte vill hem. Jag har alltid föreställt mig att jag skulle vara redo men jag känner mig inte redo. Visst, ingenting går upp mot en svensk sommar med personer jag tycker om, men skulle jag ha valet att återvända till hösten hade jag tagit chansen. Allting här nere är inte bra, men mycket är det. Jag kommer tillbaka Madrid.

För att göra något vettigt med denna blogg kommer jag skriva små utvärderingsinlägg. Kul att se tillbaka på men också ifall det är någon vilsen själ som behöver tips innför kommande resa. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0