Vardagsrasism i Spanien

2014-03-31 @ 22:29:45
Min värdbror skrattar förtjust åt sin nya present, en leksaksmikrofon som ekar när man talar i den.

Vbror: "Haha, det ekar när man pratar. "Hoooooolaaaaaa, hooooolaaaaaaaa"
Vpappa: "Det är för att det bor en kines därinne, vakna kinesen"
Vbror: "HOOOOOOLAAAAAA CHINOOOOOO"
Vpappa: "Tyst nu, Kinesen sover där inne, vi får inte väcka honom"

Har ju inte delat av mig av något på länge, så det var väl dags nu. Vet ej om jag ska skratta eller gråta. Invandrare ifrån Kina äri övrigt en ganska lågt ställd grupp här nere i Spanien. Det vi kallar Turkaffärer heter Kinaaffärer här. Kalla, mörka affärer med alltifrån målarfärg till smink och trädgårdsverktyg, they never disapoint you. 
 
Pixlig bild på världens bästa Pedro som jag saknar mucho. Var och red i helgen, fick ett 12-årigt sto med underhals, ponnyman och balans likt en 3-åring. Nåväl, rida tänker jag minsann, ni anar inte känslan av lite av att byta ut avgaser mot hästlukt! Chi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0