Snipp snapp slut

2014-06-18 @ 00:16:25
Blomstervägen 3, oj vad jag saknar dig just nu. Ja, efter ett utdraget farväl efter hela sista veckan, student, lösa dagar och avslutning vill vi hem. Sverigesaknad har även nått mig nu. Tanken på att jag antagligen återvänder hit till min älskade stad redan i Juli känns tröstande, och samtidigt kunna få ledig tid i Sverige under sommaren. Jag har idag spenderat min sista kväll med min underbara värdfamilj. Dem är så fina och jag kan verkligen inte klaga på någonting. Har aldrig känt mig otrygg här, utan verkligen trivits från första stund. Guldläge också, 3 min till tåget, 2 min till bussen, 2 min till två stora mataffärer, 5 min till metro, 3 närbelägna chinos, en svinbillig secondhandaffär, två fruktaffärer, granne med bankomat... När jag återvänder är det en ny vardag och jag är rädd att jag inte ska älska den lika mycket. 

Tack bästa Sergio, Veronica och Sergio Junior för att ni hjälpt till att göra mitt halvår här nere till ett väldigt bra halvår. Tack Madrid för att du är den bästa storstaden i hela världen. Tack Colegio Escandinavo för många långtråkiga stunder (mer student och öppen bar åt folket!) Tack alla underbara amigos och amigas som jag har lärt känna, tack tack tack!







Kommentarer
Postat av: Emelie wollin

Hej! Jag funderar på att söka till europaprofilen men det som gör att jag funderar på det är det här att bo i värdfamilj. Hur fungerar det? Bestämmer man det mest själv, kan man ta hem kompisar, hur fungerar det med maten? Hur bra måste ens spanska vara? Undrar även hur stor chansen är att man egentligen kommer med? Hur är klassen i Spanien? Håller man ihop och går man även med andra som inte är från polhem? Hur mycket kostar det ungefär att bo i Spanien på månad? Som du förstår har jag en del frågor men jag skulle vara jättetacksam för svar.

2016-01-07 @ 20:40:31
URL: http://nouw.com/emeliewollin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0