4 days to go

2014-06-14 @ 02:59:38
Har typ fyra dagar i mitt Madrid. Mår så bra men känner mig så otroligt förvirrad och ängslig. De flesta längtar väl hem till Sverige nu. Det största samtalsämnet, "Det första jag ska göra när jag kommer hem är att grilla" "Det första jag kommer göra när jag kommer hem är att sova" "När jag kommer hem ska jag njuta av ett svenskt sommarlov". Har blivit erbjuden ett aupairjobb i Juli. Supergullig familj, bor fint och har häst. Min första tanke var ett spontant JA men alltså snacket om Sverige får mig att fundera över om jag verkligen kommer att vilja åka tillbaka till Madrid efter att varit hemma och vänt. ÅH, typ. Och sen har vi den där jävla matten, vars betyg jag förhoppningsvis fortfarande rädda. Vill ju så gärna kunna lämna det bakom mig, men våran relation är djupt skadad.

Annars då? Ja bloggen har ju inte blivit uppdaterad men det är ju så tråkigt att inte kunna ladda upp bilder smidigt. Både mobilens båda kameror och datorn är sönder, ja det är väl typiskt. Bilder kommer iallafall när mina möjligheter är större. Tills dess får en nöja sig med google och lite stulna bloggbilder. Sista tiden här är, har varit och kommer att bli väldigt, väldigt nice. Alltid sol, minimalt med skola, utflykter och fest. Denna veckan har vi bland annat varit iväg till en sjö med strand, lärarna kallade det för Playa de Madrid men detta var inte alls sant (orelevant infofrmation för ni som läser kanske.) Sedan har vi även varit i staden Segovia och Francisco Francos gravplats (gravpalats snarare) Innebar att rundvandring på ett slott, nice lunch med bra personer och några timmars sovande på bussen , preppad med kuddar och allt. 

Imorgon är det student på Colegio Escandinavo. Borde egentligen sova vid det här laget för imorgonbitti startar vi med en stadig champangefrukost. Resten av dagen vankas lärarlunch, utspring för våra 4 studenter, fest och avslut på Pacha där klassen hyrt sig en egen terass/våning (och fri bar!!!) Kan bara bli bra. 


Nationaldagen, på morgonen. På kvällen körde vi utekväll och Kapital med svenska flaggan nära till hands. Bilden är lånad av Lollo - http://exchangelife.blogg.se


Ifrån våran tacokväll, började med taco sedan brännboll och självklart ett vattenkrig på det.


Bild på Segovias akvedukt. Användes tydligen in på 1970-talet, lite kul kuriosa och sådär.


Också Francos gulliga lilla grav. Den fortsätter även in i berget, och rundas upp av en kyrka. Lite kuriosa om denna: Byggdes av krigsfångar, tog 18 år att bygga och offer ifrån motståndarsidan till Franco ligger huller om buller någonstans i bygget. Småvidrigt.


Alla studenter just nu gör mig snurrig av längtan, bara 360 dagar kvar. Har på min lediga tid denna vecka suttit och designat min mössa haha. Men alltså, jag spyr på samhällsfärgen, det vill säga marinblå. Varför denna tråkiga färg? Får man lov att välja någon annan utan att framstå som en bimbo? Har stora problem, kan man mixa färger utan att det ser konstigt ut? Hatten ovan är en kompromiss, men orättvisan varför frisörer osv får rosa som standard kvarstår fortfarande.

¡Hasta Luego!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0