Välkomna...

2014-02-28 @ 15:00:54
... till den mest aktiva blogg en i världen. 
Sitter just nu och tar en paus ifrån den Gran Canariska solen, tar igen lite internetande och längtar hem till både Sverige och Madrid. "Borta bra men hemma bäst", men vad är hemma egentligen? 
Att reta upp min katt, famna om alla jag älskar och ta en galopp över ett lerigt fält just nu hade varit rätt nice, men samtidigt innebär det att jag inte skulle kunna slutföra alla hundrafemtielva skoluppgifter som jag har nästa vecka, så jag stannar nog i Madrid.
 
Trots min hemlängtan just nu har det varit en rolig vecka. Massa timmar på stranden, sena nätter och avkoppling, även om vi alla har ett fullspäckat schema nästa vecka. Hur har det gått med spanskan denna vecka? Well, eftersom 98% av människorna här är pensionärer och skandinaver har det gått halvbra. Fördelen med Madrid är ju att absolut ingen pratar engelska(eller svenska) så där har man det lite kämpigare.Vi har nog alla saknat att prata skit öppet på svenska, så sinsemellan har vi pratat en del spanska, så helt förgäves har det inte varit! 
 
För att göra livet lite bättre ska jag avrunda detta med en fanta jordgubb, träna spanska, plugga och sätta på bästa Maggio i öronen i sällskap av en sovande Vendela och en sista dos D-vitamin.
 
Julia y yo, första kvällen. Bild skamlöst stulen av Vendela
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Cyberkram skickad <3<3<3

2014-02-28 @ 22:15:10
Postat av: Sofi

Hemlängtan kommer o går..men det klarar du! Njut av att fått denna möjligheten! Kram

2014-03-02 @ 14:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0