Madrid, staden som ska bli mitt hem

2013-11-23 @ 15:11:00
Madrid, Spanien. 
En stad med 3 miljoner invånare.
Kultur, människor, buller, liv

Flyinge, Eslövs kommun, Skåne, Sverige
En by med 1000 invånare
Hästar, avsaknad av mataffär, bussar som aldrig går, eko
 
Det absolut bästa, häftigaste och läskigaste med att flytta kommer att vara kontrasten. Jag är uppväxt på ute på landet och här i Flyinge, och det har varit ett tryggt liv. Jag har aldrig haft tider att anpassa mig till, det har inte behövts för de enda faror som existerar här är hjärnspöken. Min veckopeng har aldrig tappat greppet om plånboken, för de verksamheter som försökt få fäste här lyckas sällan. Mitt sociala liv har varit rikt och fulländat, med hjälp av en tiondel människor och nio tiondelar hästar. Att gå på sammankomster är kul, men ett mörkt rum och en serie är höjden av emotionell tillfredsställelse. Livet i Madrid är ett oskrivet blad. Inför varje månad gör jag alltid upp en budget, men en budget anpassat för månaderna i Madrid är omöjlig. För vem kommer jag att vara där? Vad kommer jag att vilja göra? Det finns så mycket jag vill göra där, gå på spansk ridskola, äta tapas, snoka omkring i kvarter, besöka andra städer, åka hem och se min pojkvän och min bästa vän ta studenten... Men vad som egentligen kommer att ske vet jag faktiskt inte, många mönster ska brytas och allt känns som en nystart. Jag välkomnar dig, Madrid!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bullen

Åh alltså jag vill inte att du ska åka. Mest för att jag är så avundsjuk, och även pga att jag kommer sakna dig så enormt, Klumpe. Åh. Längtar så efter att höra dig berätta om alla dina äventyr med kulturkrockar och nya, spännande maträtter. Men du måste lova att inte älska det för mycket, för London väntar på oss. Puss

P.S! Den där bilden SKA bli din nya profilbild på facebook när du anlänt till Madrid. D.S.

2013-12-14 @ 14:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0